De Tigo 10.50 maakt deel uit van de nieuwe lijn schepen. Belangrijkste kenmerken van deze nieuwe lijn zijn de rondere vormen, het doorlopende dak en de grote rompramen. De serie bestaat vooralsnog uit de 13.50, 12.00 en 10.50.
Deze ronde vormen vinden we vooral terug in de teruglopende (gewalste) wangen ter hoogte van de kuip en de ronde trappen aan weerszijden van het zwemplatform. Maar ook in de volle ronde kop. De traditionele buis rondom heeft plaats gemaakt voor een verzetting waardoor het dak een speelser karakter heeft.
Nieuw is ook dat het dak doorloopt tot over de kuip. Gebleven is de pet voorop. Anders dan bij voorgaande modellen is ook de raampartij aan beide zijden van de opbouw. Deze bestaat nu uit één stuk. Verder heeft het motorjacht twee rompramen aan elke zijde en in totaal zes patrijspoorten in de opbouw. Bijzonder is verder dat het anker niet tegen de romp aan maar over de boeg zit gemonteerd.
De nieuwe Tigo-lijn van Bege heeft een dubbele verschansing en een roestvast stalen stootrand en een dito rand rond het grote zwemplateau die doorloopt tot en met de kuip. Vanaf het zwemplatform kom je via een centrale toegangsdeur in de kuip. Hier aan weerskanten twee L-banken en aan beide zijden een toegang tot de gangboorden. Kuip en stuursalon worden door houten volledig openslaande deuren van elkaar gescheiden.
De binnenindeling wordt altijd in overleg met de eigenaar gemaakt. Hierdoor krijg je een eigen schip geheel naar wens.
Een erg ruim schip, met veel indeling mogelijkheden.
Brede gangboorden, deur in spiegel en een doorgetrokken dak over de kuip zijn eigenschappen van de Tigo 10.50.
Dat in combinatie met 4 salondeuren die compleet wegklapbaar zijn ontstaat er een zee ruimte en vormen buiten en binnen samen een geheel.
Het schip is gemakkelijk te varen en reageert vlot op elke stuurbeweging.
Door de uitgekiende plaats en hoogte van de stuurstand heb je perfect zicht rondom.
Yanmar 56 PK common rail met ZF koppeling. De motor is onder de kuip vloer gebouwd waardoor de motorruimte geheel van ijzer perfect te isoleren is. De motor zit dus achter in het schip waardoor je bij de stuurstand totaal geen last van geluid of trillingen hebt.
Het schip is standaard voorzien van een boegschroef. hekschroef is optioneel.
Stalen knikspant. Dikte romp 5 mm, dikte opbouw 4 mm.
Het dak is beloopbaar en te gebruiken als zonnedek maar ook uitstekend om nog meer zonnepaneleren te plaatsen.
Roestvaststalen stootrand. Optioneel met kabelaring of D-fender.
12 volt
3 accugroepen 100AH, 100AH, 440AH. gescheiden door Argo Fet.
Accumonitor.
3 ruitenwissers met parkeer stand
alle verlichting is led.
3 pits kookplaat met 5 kg gasfles, optioneel met inductie kookplaat.
450 liter water met boiler ( motorwarmte en 230V )
Natte cel met douche en elektrisch toilet
Vuilwater installatie volgens de nieuwste voorschriften.
zeer compleet schip van alle gemakken voorzien.
CE verklaring, handboek, vaarklaar, geen afleverings kosten.
vraag vrijblijvend een offerte aan of kom langs op de werf in Grou.