De Tigo 1200 maakt deel uit van de nieuwe lijn schepen. Belangrijkste kenmerken van deze nieuwe lijn zijn de rondere vormen, het doorlopende dak en de grote rompramen. De serie bestaat vooralsnog uit de 1300, 1200 en 1050.
Deze ronde vormen vinden we vooral terug in de teruglopende (gewalste) wangen ter hoogte van de kuip en de ronde trappen aan weerszijden van het zwemplatform. Maar ook in de volle ronde kop. De traditionele buis rondom heeft plaats gemaakt voor een verzetting waardoor het dak een speelser karakter heeft.
Nieuw is ook dat het dak doorloopt tot over de kuip. Gebleven is de pet voorop. Anders dan bij voorgaande modellen is ook de raampartij aan beide zijden van de opbouw. Deze bestaat nu uit één stuk. Verder heeft het motorjacht twee rompramen aan elke zijde en in totaal zes patrijspoorten in de opbouw. Bijzonder is verder dat het anker niet tegen de romp aan maar over de boeg zit gemonteerd.
De nieuwe Tigo-lijn van Bege heeft een dubbele verschansing en een roestvast stalen stootrand en een dito rand rond het grote zwemplateau die doorloopt tot en met de kuip. Vanaf het zwemplatform kom je via een centrale toegangsdeur in de kuip. Hier aan weerskanten twee L-banken en aan beide zijden een toegang tot de gangboorden. Kuip en stuursalon worden door houten volledig openslaande deuren van elkaar gescheiden.
De binnenindeling wordt altijd in overleg met de eigenaar gemaakt.
Hierdoor krijg je een eigen schip geheel naar wens.
Een erg ruim schip, met veel indeling mogelijkheden.
Brede gangboorden, deur in spiegel en een doorgetrokken dak over de kuip zijn eigenschappen van de Tigo 1200.
Dat in combinatie met 4 salondeuren die compleet wegklapbaar zijn ontstaat er een zee ruimte en vormen buiten en binnen samen een geheel.
Het schip is gemakkelijk te varen en reageert vlot op elke stuurbeweging.
Door de uitgekiende plaats en hoogte van de stuurstand heb je perfect zicht rondom.
110 pk Yanmar Commen Rail diesel met ZF koppeling
De motor is onder de kuip vloer gebouwd waardoor de motorruimte geheel van ijzer perfect te isoleren is. De motor zit dus achter in het schip waardoor je bij de stuurstand totaal geen last van geluid of trillingen hebt.
Stalen knikspant boot.
Romp 5 mm opbouw 4 mm
Hydraulische koppeling
Flexibele koppeling
Zelflozende kuip
Spiegeldeur
CE categorie C, kan op categorie B worden uitgevoerd.
Doorlopende kielbalk
4 bladsschroef
Watergesmeerde schroefas installatie
Stuursysteem hydraulisch
Noodhelmstok
300 l. Diesel
500l. Water
60 l. Vuilwater
Dubbele RVS Railing met schuifstuk
6 Kikkers
12 volt
3 accugroepen 100AH, 100AH, 440AH. gescheiden door Argo Fet.
Accumonitor.
3 ruitenwissers met parkeer stand
alle verlichting is led.
125 A dynamo
Accumonitor
Tankmeters
Walstroom met acculader
hand ankerlier.
koelkast 110 l.
hoorn
3 pits kookplaat met 5 kg gasfles, optioneel met inductie kookplaat.
5 kg propaan fles
Elektrisch toilet
Betimmering uitvoering naar keuze
2 slaaphutten
Verwarming hetelucht Webasto
getint glas
Stoffering naar keuze uit standaard collectie
Stuurstoel